Dec 6

Klimatkompensering finner ni under lucka 6.

Mitt största miljöbrott som jag gör ca 4 gånger per år är att jag flyger tur&retur mellan Arlanda och Ronneby för att ta mig fram mellan mina olika hem. Jätteonödigt jag vet! Borde åka tåg, men det är mer än dubbelt så dyrt och tar mer än 3 gånger så lång tid som att flyga. Så istället för att åka tåg klimatkompenserar jag mina flygresor på Arlanda.se, där man kan räkna ut hur mycket man släpper ut och vad det kostar att klimatkompensera. Ni kan även läsa vad pengarna går till. Det här gången dubblade jag min klimatkompensering och betalde 110kr och har kompenserat för fyra resor. I framtiden hoppas jag att vi löst det så vi antingen kan åka tåg på ett smidigt sätt eller flyga utan att påverka så mycket som det gör nu.
Idag åker jag ner till Karlshamn igen för mys och lek med mina fina där nere!


Ha en kalas dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0