Små knottrorna

Ja, då var dax att uppdatera er lite om hur det går för mig med deo:n som jag gjorde i lucka 1.


Jag använde deo:n i två dagar och jag tyckte det var lite obehaligt när man först hade på sig deo:n, eftersom kokosfettet smälter. Inte så det blir rinnigt eller så, men det tas inte upp av huden lika snabbt som en vanlig deo. Tyvärr så fick jag utslag eller små kliande knottror i min armhåla efter att jag använt den i två dagar. Jag tror att min hud reagerade på bakpulvret. Jag har alltid haft känslig hud, så jag är inte alls överraskad.

Trots det så tänker jag göra en ny liknande deo för att testa igen. Och den här gången tänker jag ha lite mindre kokosfett och sen tillsätta en esentrisk olja med lugnande effekt för att se om det kan hjälpa huden lite. Men jag kommer inte göra en ny deo förrän jag kommit hem till Dalarna igen, så under tiden här ska jag nog gå och köpa någon Ekodeo på Life om jag hittar någon som verkar okej. Under de få dagar jag använde deo:n tyckte jag den verkade vara okej emot svett, men det kommer en bättre uppdatering när jag hunnit testa igen. Så om några veckor kommer en hemmagjord deo igen. Och senare idag eller imorgon kommer uppdateringen om mitt hår.


Ha en fin kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0