Dec 14


Under lucka 14 hittar vi Ekologiska drycker.
Nu i juletider blir det en hel del kalas och därför tänkte jag berätta att det faktiskt finns en del ekologiska alternativ att välja bland på Systembolaget.

I helgen köpte jag Somersby Apple Cider Organic, Hannas Cider Organic Apple och Vinet Moselland Organic. Hittils har jag hunnit smaka Hannas Organic Apple och eftersom jag inte är så förtjust i äppelcider så var detta inget för mig tyvärr. Dessutom så var det väldigt dåligt med ekologiska cider på Systembolaget här i Karlshamn.

Eftersom jag inte hunnit testa speciellt mycket än och inte heller komma kunna testa allt eftersom jag inte gillar visa drycker t ex rödvin, så får ni jättegärna tipsa mig om goda ekologiska alternativ. Så kan jag vidarebefodra det här på bloggen.

Här kommer några ekologiska drycker!

Öl:

Cider:


Vin:

Glögg:

Alkoholfritt:
Jag har i första hand valt att tipsa om svenska drycker eftersom de då inte har inte fraktats så långt. Dryckerna det inte står något land till är alltså svenska. Eftersom det inte tillverkas något vin i Sverige har jag tagit några röda och några vita i olika prisklasser. Är ni mer intresserade tycker jag ni ska gå till Systembolaget och fråga er fram till rätt sak. Det ska jag helt klart göra någon dag. 


Ha en fin dag!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0