Dec 16


Under lucka 16 hittar vi Naturskyddsföreningens julkalender.

För några dagar sen tipsade min vän Sanna mig om att Naturskyddsföreningen också har en grön julkalender så nu tycker jag att ni ska spana in den också. Den finns här.

Här är litegrann ifrån de tidigare luckorna som varit:
  • Lucka 13 I Sverige julhandlar vi för 65 miljarder. Istället skulle vi kunna...
    ... sanera Sveriges 1500 mest förorenade områden.
  • Lucka 5 I Sverige julhandlar vi för 65 miljarder. Istället skulle vi kunna...
    ...skapa vandringsvägar förbi alla Sveriges kraftverksdammar så att lax och ål kan röra sig fritt – och vi skulle ändå ha 55 miljarder kvar!
  • Lucka 9 I Sverige julhandlar vi för 65 miljarder. Istället skulle vi kunna...
    ...köpa solceller som skulle täcka en yta av 18 kvadratkilometer och producera el till 400 000 hushåll varje år.
Som ni kanske förstått så inleds alla luckorna likadant alltså I Sverige julhandlar vi för 65 miljarder. Istället skulle vi kunna... och varje dag kommer dem med förslag på bra saker vi skulle kunna göra för de pengarna istället. Det tycker jag är väldigt intressant och väldigt smart idé av dem.



Ha en fin dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0