Dec 7


I dagens lucka hittar man Stickade halsdukar.

Vill man göra ganska enkla och miljövänliga julklappar är ett bra alternativ att sticka något t ex en halsduk. Just nu håller jag på att sticka den gröna halsduken, som en julklapp till mig själv. Har man ingen lust att sticka själv finns det väldigt mycket fint på second hand. Miljövänligt och billigt.

Lägger upp två videos på hur man börjar också.
Lägga upp maskor och Sticka räta & aviga maskor. Tycker hon gör avigmaskorna lite konstigt, men alla gör olika. Om ni behöver fler tips och hjälp med stickning är det bara att ni skriver här. Jag stickar min halsduk med storlek 9 på stickorna och gör 2 räta och 2 aviga för att få fram mönstret.

Lycka till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0