Festfin

Just nu håller jag på att göra mig festfin. Har suttit med huvudet i kamomillvatten i typ 10 min och nu håller jag på att "ploppa" mitt hår. Aldrig testat det förut så ska bli kul att se om det funkar.

Ploppa håret gör man för att hjälpa sina lockar att framhävas.
  • Använd t ex en kökshandduk (inte frotte för det suger åt sig vattnet) och lägg den på toaletten. Böj dig sedan över handduken och lägg håret mitt på. Tryck sedan ner huvudet mot tyget och ta den bortersta delen av handduken och lägg den över nacken.

  • Ta nu tag i det två sidorna på handduken och tvinna dem. Håret ska inte vara i dem. Res sig sidan och stoppa in "snurrarna" i nacken på handduken. 

  • Ha sedan handduken på en stund och ta sedan av den efter ca 10-20 min. Låt sedan håret torka utan att du pillar med det.
Läs mer om ploppning här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0