Dec 21

I dagens lucka hittar ni Tips inför julbordet.

Jag har några tips till er som ni kan tänka på inför julborden som snart stundar (vissa har varit, men det som kommer).
  • Försök ha fler vegetariska rätter och byt ut en del kött mot vegetariska alternativ. Här kan ni hitta många bra vegetariska julrecept och här hittar ni veganska julrecept.
  • Köp hem mindre, vi köper alltid för mycket och får äta julmat flera dagar efter jul. Om ni får rester se till att frysa in eller tillaga resterna så allt blir uppätet och inte slängs. Här finns några trevliga rest-recept. 

  • Gör egna sillar, köttbullar, skinka osv för att slippa onödig tillsatser. Här är några recept jag gjort i år och några jag kommer testa på: Mina ekologiska köttbullar, Senapssill och Röd Coleslaw (recept kommer senare) 

  • Köp lokalproducerade råvaror för att gynna din stad.

  • Ha knytkalas så slipper ett hushåll bidra med allt och det blir förhoppningsvis mindre stress osv.

  • Prova även nya spännade rätter för att vidga vyerna lite. Här hittarna ni några recept jag fastnade för.

Ha en fin dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0