Krångel

Blogg.se har krånglat för mig så jag har inte kunnat uppdatera något alls, men nu kommer det en snabbuppdatering. Krånglar fortfarande för jag kan inte göra mer än ett enter per inlägg.

I onsdags gjorde jag min andra äggtvätt, fast det egentligen inte behövdes för mitt hår var fint och oflottigt. Men jag valde att tvätta det ändå. Den här gången provade jag att ha i en tsk jordnötsolja i äggtvätten för att slippa tvätta med balsam, men det blev inte alls bra. Håret blev lite flottigt! Inte lika illa som med balsammetoden, men nästan. Så olja ska man nog bara ha i i äggtvätten om man har riktigtriktigt torrt hår.

Igår gjorde jag en vanlig äggtvätt igen. Den här gången i simhallen. Jag var lite orolig att att schampoo:t inte skulle bita på kloret, men det gick bra. Förlåt för ett inlägg utan bilder, men den här veckan har varit lite stressig så har helt glömt att fota håret. Det får komma mer senare! Funderar på om det finns något miljömärkt godkänt balsam, så det ska jag kika runt lite på och återkomma till er om.

Förresten, jag behövde bara borsta tändera med bakpulver en gång och sen återgick dem till det normala. Hihi!

Idag ska jag iväg på middag med släkten, jag hoppas det blir trevligt. Och imorgon kommer det eventuellt en uppdatering om mina senaste second hand fynd och en fundering kring mitt shoppingstopp.


Ha en fin dag!

Kommentarer
Postat av: Sara

på jordklok.se har de balsam utan parabener, sls och sånt. kika in där :)

2011-11-26 @ 20:25:25
URL: http://freaksaraa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0