Flottigt hår

Hej allesammans!
Här i stugan är det fullt upp. Håller på att skriva mitt CV och sätta ihop ett arbetsprov till en arbetsansökan som ska vara inne om en veckan. Spännande och läskigt på samma gång!

Eftersom jag inte nämnt något om håret på ca två veckor så tänkte jag uppdatera er nu. Det går inte bra alls. Mitt hår är stripigt och tungt. Men jag har bestämt mig för att stå ut i åtminstone sex veckor eftersom det är vad det kan ta för håret att vänja sig. Så nu är det bara en månad kvar. Tur att jag inte har någon skola just nu och att det är vinter så man kan gömma håret i mössa.

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra om det inte blir bra om ca fyra veckor. Ev börja med äppelcidervinägersköljet igen och hoppas att håret inte luktar blöthund, eller köpa ett naturligt/ekologiskt schampoo från min favorit ekowebbshop Grön Gåva. Det är min favoritshop för där står nästan alla innehållsförteckningar på svenska. Vilket underlättar när man inte kan alla konstiga ord på engelska. Där finns allt ifrån skönhetsprodukter till matvaror. Kanonbra! Där kommer jag beställa mina skönhetsprodukter från och med nu.

Här är ett schampoo:n som är bra att använda som inte torkar ut håret som de flesta i vanliga matbutiker gör. Finns för flera olika hårtyper på Grön Gåva.

Och justja, ett tips: Om det är palmolja i någon produkt ni köper se då till att den är ekologisk. För om den inte är ekologisk så skövlas regnskog för att man ska kunna anlägga oljepalmsplantat. Och då hotas djuren där omkring blandat annat Orangutangen. Läs mer om det på WWFs hemsida. Palmolja finns bland annat i margarin, chips, kakor, smink, tvål och tvättmedel och många gånger står det bara vegetabiliska oljor på förpackningarna. Så köp inget sådant om ni inte är säkra på att det inte är palmolja i. Sånt himla lurendrejeri och det är svårt att upptäcka tyvärr, men nu har jag uppmärksamat er och hoppas att ni kommer tänka på det när ni handlar.


Ha en fin dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0