Gott nytt år!

Hade en jättemysig nyårsafton igår. Lugnt och trevligt tillsammans med mamma, lillasyster och hennes pojkvän. Vi lagade god mat, spelade spel och pratade. Vid halv 12 byte jag om till pyjamas och myste ner mig i soffan tillsammans med Svea. Trevligaste nyårsafton på länge. 

Tolvslagets outfit! Haha!

Som en sammanfattning av året som gått så fyllde jag i en liten lista. Det är inte riktigt min grej, men här har ni den ialla fall.
  • 1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?: Körde bil ensam.

  • 2. Höll du några av dina nyårslöften?: Hade inga. Tycker inte om nyårslöften. Fast jag har ett i år. Hihi!

  • 3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?: Nej.

  • 4. Dog någon som stod dig nära?: Nej, som tur var inte.

  • 5. Vilka platser besökte du?: Öland, Göteborg, Rättvik, Kalmar och flera andra svenska städer jag inte minns.

  • 6. Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012?: Ett jobb, viserligen inget jag saknat. Men nu när jag blir färdig formgivare skulle det sitta fint med ett jobb.

  • 7. Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?: Inget speciellt som jag kan komma på nu. 

  • 8. Vad var din största framgång 2011: Att jag tog körkort. Är fortfarande stolt över det. Haha! Och att jag fick praktik på Happiend. 

  • 9. Största misstaget?: Kan inte komma på något. 

  • 10. Har du varit sjuk eller skadat dig?: Lite små sjuk har jag varit, men inget allvarlig. Det värsta var när jag hittade en knöl i bröstet. Men den visade sig vara ofarlig. Skönt!

  • 11. Bästa köpet: Min dator.

  • 12. Vad spenderade du mest pengar på?: Mitt körkort skulle jag gissa på eller mat.

  • 13. Gjorde någonting dig riktigt glad?: Ja, att jag klarade min uppkörning.

  • 14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?: Kan inte komma på någon speciell just nu. Minnet sviker. Kommer kanske en låtlista senare med årets bästa låtar.

  • 15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?: Gladare tror jag, men alla har sina upp&nedgångar.

  • 16. Vad önskar du att du gjort mer?: Pysslat och fixat hemma.

  • 17. Vad önskar du att du gjort mindre?: Oroat mig.

  • 18. Hur tillbringar du julen?: Hemma med min fina familj!

  • 19. Blev du kär i år?: Nej, har varit kär i samma pojke i två år nu. <3

  • 20. Favoritprogram på TV?: Så mycket bättre och Ernst alla program. Söt-Ernst!

  • 21. Bästa boken du läste i år?: Svårt har så himla dåligt minne så minns inte mycket från början av året. Men boken Badskumt och Majas klimatmat är några som jag fastnat för nu i slutet av året.

  • 22. Största musikaliska upptäckten?: Mumford & Sons och Adele.

  • 23. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?: Jaa, en extern hårddisk och långa raggsockor som mamma gjort.

  • 24. Vad gjorde du på din födelsedag?: Blev gratulerad på sängen av min pojkvän och sedan kom hans föräldrar och firade mig. Sen myste jag med Tim resten av kvällen. En lugn och mysig födelsedag.

  • 25. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?: Inte vad jag kan komma på, är nöjd med det här året. Trots både med- och motgångar.

  • 26. Hur skulle du beskriva din stil år 2011?: Feminim, med lite udda detaljer.

  • 27. Vad fick dig att må bra?: Min familj, vänner och mina mysstunder på biblioteket. 

  • 28. Vilken kändis var du mest sugen på?: Timbuktu, efter Så mycket bättre och Musikhjälpen. Så himla charmig.

  • 29. Vem saknade du?: Min familj och mina Dala-vänner.


    Puss på er och God Nytt År!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0