Chic-tips

Ibland blir man glatt överraskad när man hittar spännande tips på oväntade ställen. För någon dag sen satt jag och bläddrade i min systers tidning Chic. Vilket jag skulle beskriva som en modetidning och där brukar man inte hitta så mycket bra kroppsliga tips. Men i detta nummer hittade jag ett reportage som intresserad mig och som kanske kan intressera er små läsare också.

Reportaget hette Skönhetsmaximera - med smarta hemmafynd.
I reportaget tipsade dem om olika saker som man ofta har hemma som man kan använda sig av när ens riktiga skönhetssaker är slut. Eller som jag gör använda vissa av dessa saker istället för det "riktiga" skönhetssakerna. Några av tipsen som de har med i reportaget är bland annat:
  • Vaselin kan man använda som läppskrubb om man blandar det med socker. Skulle gissa på att det blir ungefär som min oljeskrubb. Man kan också använda sig av Vaselin när man tar bort smink. Doppa en bomullstuss i lite Vaselin och dra sedan bort sminket. Fettet löser upp sminket.

  • Babyolja kan användas som rakolja eller som hudlotion för att bli superlen. Jag hade istället för babyolja valt olivolja. Såklart! Det är konstiga ingredienser i babyolja också tyvärr.

  • Bomull kan man använda som en svalkande ögonmask. Doppa bomullen i kallt vatten och lägg sedan på ögonen. Har ni ingen bomull tycker jag att ni kan använda skivade gurkor eller kalla tepåsar istället. Funkar lika bra.

  • Vetemjöl är ett superbra torrschampoo. Det tipsar de om och då strör man på lite i hårbotten och borstar sedan försiktigt ut det i hela håret. Av erfarenhet vet jag att det passar bäst på ljushåriga. Så var försiktiga med mjölet om ni har mörkt hår. 

  • Tejp kan man använda för att göra en proffsig grafisk manikyr. Just det tipset fastnade jag för och ska testa någon dag. Då får ni se hur man gör.
Upptäckte också att de hade med några olika recept t ex Surfspray och Ansiktsmask.
  • Surfsprayen gör man genom att koka upp vatten och sedan hälla ner några nypor salt under omrörning. Sedan låter man det svalna och häller blandningen i t ex en blomspruta.

  • Vill man göra ansiktsmasken så ska man koka tre morötter så det blir mjuka och sedan mosa dem. Blanda sedan morötterna tillsammans med 4 teskedar honung. Masken ska man ha i ansiktet 10 minuter och sen kan man tvätta bort den. Masken reparerar, stärker och återfuktar huden. Den ska jag testa någon dag.
Kalasbra tips! Hoppas ni hittar något roligt tips som passar er. Tyvärr så finns inte detta reportage på deras hemsida, men tidningen finns att köpa lite överallt för ynka 25:-, men jag kollar hellre i systers. Hihi!


Ha en fin kväll mina vänner!

Kommentarer
Postat av: felicia

oh sånt här gillas! :D ska testa surfsprayen :D och det med tejpen, se till att underlacket torkat ORDENTLIGT, jag har försökt detta några gånger och har alltid haft för dåligt tålamod (konstigt va;))

2012-01-05 @ 17:56:10
Postat av: Anonym

Haha, Felicia jag är precis likadan med tålamodet. Försökte idag, men är ju så otålig och var inte så noga idag heller märkte jag ;D Haha!

2012-01-05 @ 18:43:09
URL: http://saraseko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0